objective 目的
目的
This is the second Spa Mezza brand after Spa Mezza Otakanomori.
The sauna was produced to make it the best super public bathhouse in Tohoku.
スパメッツァおおたかの森に続き2店舗目のスパメッツァブランド。
東北一のスーパー銭湯にするためにサウナのプロデュースを行った。
strategy & idea ストーリー
ストーリー
The facility had been unable to operate due to the earthquake, but the decision was made to renew it under the SpaMezza brand at the right time to make repairs.
We agreed with the Ryusenji Group's desire to become a pub of bathing facilities in Tohoku, where people who like super sento and saunas gather and interact, and decided to produce the next Spa Mezza after Otakanomori.
We produced a sauna room based on the concept of "Date Masamune" and "Mori no Miyako" to match the location in Miyagi Prefecture.
地震の影響で施設営業ができない状態が続いていたが、修繕するタイミングでスパメッツァブランドにリニューアルすることが決定。
東北のスーパー銭湯が好き・サウナが好きな方々が集い交流する、東北において温浴施設のパブになる事を目指すという竜泉寺グループの想いに共感し、おおたかの森に続きプロデュースをさせていただくことになった。
宮城という土地に合わせて「伊達政宗」「杜の都」をコンセプトにサウナ室をプロデュースした。
execution & output アウトプット
アウトプット
-The "Date sauna" was based on the motif of a black helmet with a large crescent moon front.
- "Herb-scented Mori no Moist Salt Sauna" where you can enjoy the scent of natural herbs.
- "Mori no Kouki Medi Sauna" using a single piece of natural fragrant wood of Kusu, a tree more than 100 years old
Three saunas are available for both men and women.
-大きな三日月の前立てをつけた黒兜をモチーフにした「伊達なサウナ」
-天然ハーブを使った香りを楽しめる「ハーブ香る杜の潤いソルトサウナ」
-樹齢100年以上の天然香木クスの一枚板を使った「杜の香木メディサウナ」
男女ともに3つのサウナを用意。