objective 目的
目的
By making the "sauna" the biggest selling point of the ryokan's renewal, the goal was to raise the per-customer price and increase the hotel's occupancy rate.
旅館のリニューアルの最大の売りを「サウナ」にすることで、客単価を上げることとホテルの稼働率を上げることを目的とした。
strategy & idea ストーリー
ストーリー
When the ryokan was renovated, the two spaces were combined into one room. All rooms were upgraded to suites with saunas.
By changing the design of the sauna room and its conductor line, we are able to offer the pleasure of staying not only once, but multiple times.
The two rooms on the top floor are produced by TTNE.
旅館をリニューアルにするにあたり、2部屋あったスペースを1部屋にまとめ。全室サウナ付きのスイートルームにアップグレードした。
客室によってサウナ室のデザインや導線を変えることで、1度だけではなく複数回泊まる楽しみを提供できるようにしている。
また最上階の2部屋はTTNEがプロデュースする客室になっている。
execution & output アウトプット
アウトプット
Each room is equipped with a sauna, water bath, and rest area, making it possible to have a completely private sauna experience.
We hope you will enjoy the experience of taking a sauna while watching the "yakatabune" (houseboats), a typical Hita sight, on the Mikuma River that flows in front of the ryokan.
The accessibility is also very good, and you can enjoy an extraordinary experience within an hour's drive from Fukuoka City.
それぞれの客室にサウナ、水風呂、休憩スペースが用意されているため、完全貸し切りでサウナ体験をすることが可能。
旅館前を流れる三隈川で日田の風物詩「屋形船」を見ながらサウナに入る体験をぜひ楽しんでほしい。
アクセスも非常によく、福岡市から車で1時間で非日常体験を味わうことができる。