objective 目的
目的
Tokyo Tatemono Group aimed to create a new urban spa brand utilizing knowledge of TTNE, and also their own operating experiences obtained by public bath, “Ofuro no Ousama”.
東京建物グループがスーパー銭湯「おふろの王様」の運営により培ってきたノウハウとTTNEのサウナノウハウを生かして都市型スパの新ブランドを作ることを目指した。
strategy & idea ストーリー
ストーリー
When this project was first launched, the plan was to have one sauna in the men's area. However, Dai Matsuo (aka Totonoe Oyakata) remembered the idea of "left and right sauna'' when talking with Gugi Akiyama (art director), therefore it was decided to prepare three saunas with different concepts.
当初、男性エリアのサウナは1つになる予定だったが、ととのえ親方がアートディレクターの秋山具義さんと過去にサウナの話をした内容を思い出し「左右ナ(サウナ)」と命名したコンセプトの異なる3つのサウナを用意することになった。
execution & output アウトプット
アウトプット
On the men's floor, we can enjoy "3 saunas" x "2 water baths" x "3 rest areas" = 18 different "totonoi" experiences.
The women's floor is equipped with a herbal steam bath, sauna, and water bath, offering a unique "totonoi" routine. The herbal steam bath "suchiko" is designed to allow visitors to simulate Kannawa Mushiyu in Oita, which is said to be the origin of hot springs. We've actually visited there so that people in Tokyo could be provided sauna experience that is close to the real one.
男性フロアでは、「3つのサウナ」×「2つの水風呂」×「3つの休憩スペース」=18通りの「ととのい」体験を提供。
女性フロアでは、薬草スチームの蒸し湯やサウナ、水風呂を完備しており、独自の新しいととのいのルーティンを提案。薬草スチーム「すちこ」は実際に大分の鉄輪むし湯に足を運び、その体験を都内でも疑似体験できるように設計した。